Czemu media społecznościowe są tak istotne w marketingu?

Media społecznościowe zrewolucjonizowały nasze podejście do komunikacji. Co więcej, stały się również ważnym elementem marketingu internetowego. Dlaczego są one tak istotne w e-marketingu?

Aktualnie liczba aktywnych użytkowników serwisu internetowego Facebook to ponad 1,65 miliarda. Tych, którzy odwiedzają tę stronę internetową każdego dnia, jest aż 1 miliard. To ogromna grupa osób, która stanowi również wyjątkową gratkę dla reklamodawców. Dzięki temu, że użytkownicy Facebooka podają na tym serwisie różne dane, możliwe jest także skuteczne profilowanie reklamy, aby trafić do najbardziej zainteresowanych danymi usługami czy produktami.

Najważniejsze zalety reklamy w mediach społecznościowych:

  • brak barier – firma może docierać do klientów znajdujących się na całym świecie
  • interaktywność – interakcja z fanami profilu pozwala na pogłębienie komunikacji, a tym samym na prowadzenie owocnej reklamy
  • możliwość dotarcia do konkretnych grup docelowych – portale społecznościowe są w posiadaniu wielu kluczowych danych pozwalających na dotarcie do najbardziej zainteresowanych
  • elastyczność – dzięki social media można reklamować się na wiele różnych sposobów
  • atrakcyjne koszty – założenie profilu jest darmowe, a korzystanie z dostarczanych narzędzi reklamowych nie kosztuje dużo

Jak można reklamować się w social media?

Oczywiście, samo założenie własnego fanpage’a na Facebooku lub w innym serwisie to już wstęp do promocji on-line, ponieważ dzięki niej można stworzyć takie miejsce, w którym klienci, ci stali oraz nowi, będą mogli skupić się wokół firmy. Następnie za pośrednictwem strony będzie można przekazywać im informacje o nowościach, promocjach, wyprzedażach, publikować kody rabatowe czy organizować konkursy.

Facebook udostępnia własne narzędzia reklamowe dla swoich użytkowników, z których można korzystać za opłatą. Pozwalają one na wybranie grupy docelowej, między innymi pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania, statusu związku. W ten sposób reklama wyświetlana jest dokładnie tej osobie, która może być nią zainteresowana. Także media społecznościowe mogą być wykorzystane do publikowania wpisów sponsorowanych oraz jako element programów partnerskich.

Do dyspozycji są także bazy wiedzy, pomagające w promocji w social mediach i internecie, takie jak Adnext. Na stronie internetowej adnext.pl można znaleźć wiele przydatnych informacji, poprawiających kompetencje osób zainteresowanych 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here