Czym jest planowanie mediów?

Każda firma chce być rozpoznawalna. Wysokiej jakości produkt nie wystarczy. Obecnie rynek jest przesycony różnego rodzaju produktami i usługami, wiec aby wyróżnić się na tle konkurencji należy zainwestować w działania marketingowe.

Znaleźć klientów            

Zanim zaczniemy działania reklamowe musimy zastanowić się jaka jest nasz grupa docelowa i gdzie możemy jej szukać. Jeśli kierujemy komunikat głównie do młodzieży najlepiej wybrać Internet, jeśli z kolei grupa klientów jest szersza możemy wybrać inne medium, takie jak telewizja czy prasa. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję warto jeszcze przeanalizować, oglądalność i efektywność wszystkich rodzajów mediów. Oczywiście będą one się różnić w zależności od wielkości, jednak szacunkowo na pewno uda nam się określić, co sprawdzi się w naszym przypadku najlepiej.

Tradycyjne i skuteczne

Planowanie mediów to jeden ze sposobów pozwalających na umieszczenie naszej reklamy w różnych przekaźnikach. Osoby zajmujące się tą dziedziną wykupują miejsce reklamowe i planują całą kampanię. Zazwyczaj dobrze jest to zlecić firmom zewnętrznym. Mają one doskonałą wiedzę i duże doświadczenie, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że nasza kampania zostanie zorganizowana w prawidłowy sposób. Eksperci wiedzą na co zwrócić uwagę, który wskaźnik jest najważniejszy i co zrobić by planowanie mediów przyniosło oczekiwany skutek.

Budżet ma znaczenie

Niektóre firmy uważają, że kwoty przeznaczane na reklamę nie muszą być wysokie. Jest to błędne założenie, szczególnie wtedy gdy zależy nam na promocji w telewizji i innych mediach tradycyjnych. Okazuje się bowiem, że zakup miejsca i czasu reklamowego nie należy do najtańszych. Budżet przeznaczony na reklamę telewizyjną i radiową, w zależności od jej czasu waha się między kilkoma a kilkunastoma tysiącami złotych.

Planowanie mediów ma wiele zalet. Pozwala na dotarcie do bardzo dużej grupy potencjalnych odbiorców. Dodatkowo metoda ta jest bardzo łatwa podczas analizy. Każde z mediów pozwala na uzyskanie dokładnych raportów, mówiących o rezultatach naszych działań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here