Manekiny

Dbanie o wygląd sklepu polega nie tylko na pilnowaniu porządku, ale też odpowiednim doborze wyposażenia. Ważny jest nie tylko wygląd umeblowania i właściwe oświetlenie, ale też elementy ekspozycyjne, takie jak manekiny. Prezentujemy najpopularniejsze rodzaje manekinów i radzimy, kiedy warto się na nie zdecydować!

Manekiny sklepowe – najlepszy sposób na prezentację ubrań

Trudno wyobrazić sobie sklep odzieżowy, w którym odzież jest eksponowana wyłącznie na wieszakach. Takie ułożenie w zasadzie nie daje szansy dobrze przyjrzeć się asortymentowi, a już w ogóle nie da się zobaczyć, jaki jest krój danego ubrania. Z tego powodu manekiny znajdują się w każdym sklepie odzieżowym, niezależnie od tego, czy jest to niewielki butik, czy wielka sieciówka.

Osoby odpowiedzialne za aranżację wystawy często dokładają starań, by manekiny były nie tylko funkcjonalne, ale też by pasowały do prezentowanych kolekcji. Dlatego producenci oferują manekiny w różnych stylach i dowolnej kolorystyce, także w żywych barwach, nie mających nic wspólnego z naturalnymi kolorami ludzkiej skóry. Najczęściej manekiny dzielimy na abstrakcyjne oraz realistyczne – jakie są różnice między nimi?

Manekiny realistyczne i abstrakcyjne – czym się różnią?

Najważniejszą różnicą między manekinami abstrakcyjnymi i realistycznymi jest szczegółowość wykończenia i to, czy mają wyglądać jak prawdziwa osoba, czy wyłącznie służyć do ukazania kroju prezentowanej odzieży. Wielu producentów, takich jak https://sklep.moremannequins.pl/ oferuje manekiny w obu wariantach. Kiedy lepiej sprawdzą się abstrakcyjne, a kiedy realistyczne manekiny?

Wielu sprzedawców dba o to, by manekiny przede wszystkim dobrze się prezentowały. Często bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wybór abstrakcyjnych manekinów lub takich, w których rysy twarzy są tylko lekko zarysowane. Takie modele dobrze sprawdzą się zarówno do ekspozycji odzieży wizytowej, jak i autorskiej czy designerskiej. Z kolei do ekspozycji ubrań sportowych czy funkcjonalnych najczęściej wybiera się manekiny bardziej realistyczne. Ostateczny wybór należy oczywiście do kierownika sklepu, warto jednak podjąć świadomą decyzję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here