Organizacja koncertu charytatywnego może być nie lada wyzwaniem, ale z pewnością przyniesie wiele satysfakcji i zadowolenia. Zbieranie pieniędzy na szczytny cel połączony z dobrą zabawą – to musi się udać. Zobaczymy, o czym musimy pamiętać organizując takie wydarzenie.

Miejsce

Organizując koncert, pierwszą rzeczą o której powinniśmy pomyśleć jest miejsce, gdzie chcemy zorganizować koncert. Może być to sala gimnastyczna, pomieszczenie w domu kultury albo po prostu atrakcyjne miejsce w plenerze. Nadszedł sezon letni, zatem imprezy na łonie natury są coraz chętniej wybierane przez mieszkańców. Koncert można zorganizować pod gołym niebem lub wynająć namiot imprezowy. Wybierając hale namiotową mamy pewność, że bez względu na pogodę impreza odbędzie się. Namiot eventowy nie tylko będzie wyglądał elegancko, ale i zapewni chroniące zadaszenie. Ponadto namioty eventowe wykonane są tak, aby szybko się rozkładały, a każda oszczędność czasu przy organizacji wydarzenia jest na wagę złota. Z kolei namioty magazynowe doskonale sprawdzą się do przechowywania cennego sprzętu. Namiot wykonany jest z najwyższej jakości materiału (stal i PE), zatem jest odporny na skrajne warunki atmosferyczne.

Zbiórka pieniędzy

Przejdźmy teraz do najważniejszej rzeczy na koncercie charytatywnym, czyli do zbierania funduszu na szczytny cel. Pieniądze możemy zbierać na kilka sposobów. Pierwszym i najbardziej oczywistym pomysłem jest sprzedaż biletów wstępu. Najczęściej na takich wydarzeniach nie podaje się konkretnej kwoty, tylko każda osoba wpłaca wedle życzeń. Jako że jest to koncert charytatywny powinniśmy dać uczestnikom dowolność.

Kolejnym pomysłem mogą być różnorodne konkursy czy licytacje przedmiotów. Możemy odezwać się do różnych artystów z pytaniem, czy nie chcieliby przekazać swoich dzieł sztuki na rzecz potrzebujących. Na koncertach charytatywnych często sprzedawane są cegiełki, które symbolizują wkład w daną akcję.  Pozostaje jedynie kwestia pokrycia kosztów druku wspomnianych cegiełek.

Marketing

Promocja wydarzenia jest kluczowa, ponieważ od niej zależy, ile osób pojawi się na koncercie. Warto postarać się o współpracę z mediami, aby jak najbardziej nagłośnić wydarzenie. Dobrym pomysłem jest krótka audycja w radio czy reklama w lokalnej gazecie. Dobrą praktyką i niekiedy skuteczną jest rozwieszanie plakatów w często odwiedzanych miejscach. Ciekawa szata graficzna z pewnością przyciągnie widzów. Nie zapominajmy także o Internecie. W obecnych czasach najłatwiej trafić do zainteresowanych właśnie za pomocą tego środka masowego przekazu.

Organizacja tak dużego wydarzenia wymaga dbałości o każdy szczegół i dobrego planu działania. Nie zawsze wszystko możemy zaplanować, ale z pewnością zaangażowanie i odpowiednia promocja są gwarancją sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here