Metoda Krakowska a leczenie autyzmu

Autyzm jest zaburzeniem rozwoju, który diagnozowany jest na podstawie interakcji społecznych, komunikacji z innymi oraz występowaniu powtarzalności zachowań. Jeśli u twojej pociechy podejrzewane jest tego rodzaju zaburzenie, to co możesz zrobić, żeby ułatwić dziecku funkcjonowanie w społeczeństwie?

Czym dokładnie objawia się autyzm?

Pierwsze objawy zaburzenia rozwoju, zwanego autyzmem, pojawiają się zazwyczaj przed 3 rokiem życia. Na 100 dzieci żyjących w Europie diagnozowany jest on u 1 osoby. Częściej występuje on u chłopczyków niż dziewczynek. Dzieci z autyzmem różnią się objawami, między innymi mogą mieć problem z rozumieniem zachowania, uczuć i myśli innych ludzi. Między innymi z tego względu trudność sprawia im inicjowanie kontaktu, nawiązywanie przyjaźni oraz angażowanie się w zajęcia grupowe. Poza tym osoby z autyzmem unikają częstego kontaktu wzrokowego, nie potrafią zrozumieć metafor i co za tym idzie żartów, ponieważ każdą wypowiedź rozumieją dosłownie. Wśród dzieci z autyzmem jest grupa osób, która zamiast mówić, to używa innych form służących do komunikowania się, jak pisanie lub wskazywanie obrazków w książkach. Bardzo często daje się zaobserwować silne przywiązanie do wzorców i rutyny, niechęć do zmian i stres związany z niezaplanowanymi wydarzeniami. Niestety autyzm rozpoznawalny jest dopiero około 2 roku życia. Rodzice w tym okresie mogą zauważać niepokojące objawy u swojej pociechy, których nie warto bagatelizować. Lepiej skontaktować się ze specjalistą, który będzie potrafił postawić trafną diagnozę.

Wspomaganie rozwoju za pomocą terapii neurobiologicznej

Im wcześniejsze rozpoznanie objawów autyzmu u dziecka, tym szybciej można zacząć stosować pomoc terapeutyczną. Jak dowiadujemy się od specjalistów z firmy Juniora dzięki Metodzie Krakowskiej, która za pomocą odpowiedniego sposobu mówienia, przekazywania komunikatów, dopracowanej organizacji środowiska i otoczenia oraz w formie planowej i celowej zabawy pomaga dziecku na wielu płaszczyznach życiowych. Metoda Krakowska pomaga między innymi w tym, w czym dziecko z zaburzeniami rozwoju może mieć problem, czyli w takich dziedzinach jak nauka, komunikacja lub nawiązywanie relacji. Dzięki stosowaniu tej metody terapeutycznej, w umyśle dziecka powstaje system językowy i komunikacyjny oraz rozwija się wszystkie jego funkcje poznawcze. Założeniem terapii neurobiologicznej jest dostarczenie dziecku wiedzy, której nie może ono samodzielnie zdobyć z powodu zaburzenia. Efekty przynosi więc regularna nauka połączona z konsekwencją i determinacją wszystkich członków rodziny. Jednymi z zajęć Metody Krakowskiej są „sesje stolikowe”, które są jej nieodłącznym elementem. Dzięki regularności i systematyczności, która przejawia się na przykład w ćwiczeniach organizowanych o podobnych porach i w wyznaczonych dniach, można przyzwyczaić dziecko do spędzania czasu na zabawie połączonej z nauką. MK wymaga od rodziców lub opiekunów wykazywania ogromnej cierpliwości, chodzi bowiem o to, żeby dziecko nie czuło się zmuszane i naciskane do wykonywania ćwiczeń.

Dzieci z autyzmem, dzięki odpowiedniemu podejściu rodzica i ukierunkowanej terapii mają możliwość stabilnego funkcjonowania w społeczeństwie. Wymaga to poświęcenia od wszystkich członków rodziny, ale pomaga dziecku z zaburzeniem radzić sobie w życiu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here